Zobacz dzisiejsze wydanie on-line
 

Jaki wpływ ma przedszkole na wychowanie i rozwój dzieci?

15 marca 2012 r.
Przebywanie dziecka w przedszkolu, żłobku daje szerokie interaktywne podstawy wczesnego nauczania, stymulowania nauki, rozwijania umysłu i ciała.

Dzieci uczą się już dzięki samej obserwacji rodziców, innych dzieci, nauczycieli w przedszkolu naśladują ich działania, dzięki czemu mogą rozwijać swoje zainteresowania Jedną z największych korzyści uczęszczania dziecka do przedszkola jest nauka socjalizacji z innymi dzieci, nawiązywania interakcji społecznych. Właściwy czas na pójście do przedszkola jest indywidualny dla każdego dziecka i zależy od wielu czynników - głównie od tego, czy dziecko jest już na to gotowe. Aby dziecko przygotować mentalnie do chodzeni do przedszkola, należy z nim dużo rozmawiać, tłumacząc w pozytywny i przyjazny sposób jak będzie wyglądał pobyt w przedszkolu. Należy zapoznać dziecko przed pierwszym dniem z nauczycielami, którzy będą się dzieckiem opiekować, z najczęściej uczęszczanymi miejscami m.in. sala zabaw, jadalnia, łazienka w taki sposób, aby dziecko czuło się bezpiecznie. Ważne jest także, aby rodzice pobawienia się z dzieckiem zabawkami przedszkolnymi, aby dziecko miało jak najwięcej czasu na oswojenie i uspokojenie. Dzieci w przedszkolu uczą się nie tylko podstawowych umiejętności, ale również rozwijają mowę, uczą się malować i rysować usprawniając rękę i kształtując motorykę.  Dziecięce rysunki świadczą o tym, w jaki sposób dziecko interesuje się swoim otoczeniem oraz w jaki sposób odbiera je. Rysunki są podstawowymi ćwiczeniami o dużym znaczeniu dla późniejszych wykonywanych ruchów podczas pisania. Nauka rysowanie, pisania jest dla dzieci procesem bardzo złożonym. Aby przebiegała prawidłowo, musi współpracować ze sobą właściwa pozycja ciała, rąk, dłoni oraz palców, oraz właściwe trzymanie przyrządu do pisania. Dzieci z motorycznymi problemami pisania muszą otrzymywać bodźce do wykonywania ruchów motoryki dużej i małej. Istotne jest, aby rodzice poprzez zabawę zachęcali dzieci do rozwijania umiejętności motorycznych poprzez częste rysowanie, malowanie, pisanie, zastosowanie różnych przyborów i zadań np. plasteliny, klocków, puzzli. Dzięki ćwiczeniom rysowania linii i szlaczków ruchy towarzyszące malowaniu stają się subtelniejsze i zróżnicowane, są one ważną podstawą pisania.  Wiele tradycyjnych czynności i gier wykonywanych przez dzieci np. klaskanie, chwytanie, bieganie, rzucanie, łapanie i wiele innych wspomagają i trenują te ważne umiejętności i sprawności. W celu osiągnięcia umiejętności pisania dziecko musi jeszcze nauczyć się potrzebnych połączeń, pociągnięć i przesuwania ołówka, rysowania linii prostych i krzywych, łuków, kropek, kresek w górę i w dół, zmiany kierunku. Należy trenować i wspomagać motorykę pisania gdyż dziecko nie nauczy się tego bez włożonego w to wysiłku. Jeżeli dzieci mają źle rozwiniętą motorykę pisania bardzo szybko tracą kontrolę nad wykonywanym kształtem. Oznacza to, że u dziecka, które chce napisać coś szybko pogarsza się charakter pisma, pismo staje się nieczytelne. Aby dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym potrafiły efektywnie korzystać z przyborów do rysowania i malowania należy rozwijać i wytrenować mięśnie dłoni jak również precyzyjne trzymanie przyborów do pisania. Podczas ćwiczeń rysowania i pisania należy zwracać uwagę na dostateczną ilość ćwiczeń odprężających dla dłoni dziecka np raczkowanie palcami po stole, formowanie plasteliny wykorzystując ruchy toczenia, skręcania, rozciągania, szarpania, ugniatania.

Kiedy dzieci odczuwają lęk przed rozstaniem z rodzicami?

Dziecięcy lęk przed separacją jest czymś, z czym muszą poradzić sobie wszyscy rodzice, objawia się on nagłym i przedłużającym płaczem w momencie oddzielenia od rodzica, najbardziej intensywny jest we wczesnym dzieciństwie i im bardziej obca jest sytuacja dla dziecka. To jak wolno zmniejsza się lęk zależy od indywidualnych predyspozycji dziecka, może on być też różny w zależności od dnia i większego przywiązania do wybranego rodzica, dużą rolę odgrywa także temperament dziecka, oraz zachowania wyuczone od osób z otoczenia, reagujących lękiem. Oddanie dziecka do przedszkola jest zazwyczaj pierwszą dłuższą separacją dziecka i rodziców. Należy odpowiednio wcześniej opowiadać dziecku, co będzie działo się w przedszkolu, kiedy zostanie zostawione, (np. na śniadanko) i odebrane (np. po obiadku). Zawsze należy dziecko zapoznać z nowym otoczeniem zanim w nim zostanie na dłużej. Bardzo pomocnym etapem w przezwyciężaniu leku separacyjnego jest okazjonalne kontaktowanie dzieci w wieku około 6 miesięcy z opiekunką i osobami obcymi. Około 12 miesiąca życia warto, aby dziecko miało kontakty z rówieśnikami, a w wieku 3 lat doświadczyło zabawy w grupie lub uczęszczało do przedszkola, gdzie okres adaptacyjny pomaga w przeprowadzeniu łagodnej separacji z rodzicami. Bardzo istotne jest, aby dziecko dobrze czuło się w grupie dzieci, a przedszkole było miejscem dobrze znanym, bezpiecznym, oswojonym, przyjaznym a pierwszy kontakt dziecka z przedszkolem powinien dostarczyć pozytywnych doświadczeń i przeżyć. Aby pomóc dzieciom w przezwyciężeniu lęku separacyjnego wykorzystujemy uspokajające przedmioty, które dzieci przytulają w chwilach zmęczenia, zdenerwowania np. ulubiony miś, kocyk, który można zanieść do przedszkola.

autor:  Mediklinika

psychologiczno-seksuologiczno-sądowa

Specjaliści psychologii i psychoterapii dla dzieci, młodzieży i rodzin

www.mediklinika.pl  tel. 508-126- 821

 

Przedszkole Kraina Uśmiechu

zmienia w tym roku swoją siedzibę. Aby zapewnić jeszcze lepsze warunki naszym dzieciom przenosimy się na ul. Batorego 13 w Górze Kalwarii. Cicha, spokojna okolica, wspaniały duży ogród z placem zabaw, budynek przystosowany do potrzeb przedszkolaków, łatwy dojazd i parkowanie, to tylko niektóre z naszych zalet. Nasze przedszkole, to przede wszystkim profesjonalna opieka i edukacja, ciekawe zajęcia prowadzone z wielką pasją przez stałą, wykwalifikowaną kadrę oraz rodzinna atmosfera małego przedszkola. Nasze dzieci na co dzień eksperymentują, odkrywają świat i świetnie się bawią. Na zajęciach ogrodniczych dzieci sprawdzają co w trawie piszczy, uczą się sadzić, siać i pielęgnować rośliny oraz poznają czym jest ekologia. Świetnie się bawią malując, śpiewając, tańcząc oraz wcielając się w aktorów na scenie. Dzięki zajęciom kulinarnym odkrywają różnorodne smaki i zapachy oraz magię kolorów, którą można się bawić również w kuchni. Rozwijają swoją sprawność fizyczną na gimnastyce oraz na placu zabaw i w czasie regularnych wycieczek do Sali Zabaw „Kraina Uśmiechu”. Organizujemy uroczystości przedszkolne, teatrzyki i wycieczki. Kraina Uśmiechu przyjmuje również 2-latki, dla których zostanie utworzona specjalna, oddzielna, mniejsza grupa. Zapewniamy zajęcia adaptacyjne.

Zapraszamy również wszystkie dzieci wraz z rodzicami, grupy przedszkolne i szkolne do naszej Sali Zabaw „Kraina Uśmiechu” na fantastyczną zabawę.

U nas odbywają się najlepsze imprezy urodzinowe i okolicznościowe.

Adres Sali Zabaw „Kraina Uśmiechu” pozostaje bez zmian:

ul. Pijarska 63, Góra Kalwaria

Niepubliczne Przedszkole ZUZIA

Przedszkole przy ul. Rybie 17c czynne jest w godzinach: od 6.30 do 18.30; miesięczne czesne wynosi 490 zł z wyżywieniem.

Przedszkole przy ul. Sportowej 23 czynne jest od 6.45 do 20.00; miesięczne czesne za przedszkolaka wynosi 550 zł, opieka za dzieci w wieku od 1,5 do 2,5 lat to 600 zł.

Oferujemy również opiekę dzienną w wysokości 30 zł, za godzinę 5 zł, w godzinach od 6.45 do 12.30 oraz od 12.00 do 20.00 miesięczna opłata wynosi 350 zł.

Nie przyjmujemy opłat wpisowych. Zgłoszenie dziecka do przedszkola to złożenie odpowiednich dokumentów dyrektorowi przedszkola.

Przedszkola są czynne również w wakacje i ferie zimowe.

Proponujemy bogatą ofertę zajęć dodatkowych: naukę języków obcych, zajęcia sportowe, m.in. naukę pływania, aikido; wkrótce tenis, jazdę konną; katechezę, ceramikę, rytmikę, taniec nowoczesny, zajęcia teatralne i wiele innych na życzenie rodziców.

Nasze przedszkolaki uczestniczą w akademiach z okazji różnorodnych świąt: Ślubowanie Przedszkolaka, Jasełka, Dzień Babci i Dziadka, Powitanie Wiosny, Dzień Mamy i Taty; dzieci balują na Balach Przebierańców, Urodzinach; biorą udział w olimpiadach.

Częste wycieczki do stolicy, teatrów, kina, muzeów bardzo cieszą dzieci.

Programy zatwierdzone przez MENiS, opieka logopedy i psychologa oraz nowe osiągnięcia pedagogiki, które stosujemy w pracy z naszymi przedszkolakami, pozwalają na bardzo dobre przygotowanie dzieci do obowiązku szkolnego, co potwierdzają nauczyciele naszych wychowanków i ich rodzice.

Kameralny charakter naszego przedszkola pozwala na dobry kontakt zarówno z dziećmi, jak i rodzicami, którzy darząc nas zaufaniem, powierzają nam swoje młodsze pociechy.

Zapraszamy do "ZUZI"

Magdalena Kindzierska 

 

Przedszkole Niepubliczne „Różowy Baranek”

Przedszkole Niepubliczne "Różowy Baranek" już od kilku lat z powodzeniem funkcjonuje na terenie Góry Kalwarii i okolic.

Od września 2011 roku powiększyliśmy naszą placówkę o dodatkową grupę. Możliwość i potrzeba rozwoju mobilizuje nas do jeszcze bardziej wzmożonej pracy. Cieszymy się, że co roku wybiera nas duże grono nowych Rodziców.

Ogromną satysfakcję przynosi fakt, że coraz częściej Dzieci odbywają u nas całą edukację przed-szkolną i opuszczają nas dopiero w momencie, gdy podejmują edukację szkolną.

Praca w trzech grupach wiekowych pozwala Przedszkolakom na płynne przechodzenie co roku na wyższy poziom, dzięki czemu stwarzamy im najlepsze warunki rozwoju zarówno emocjonalnego, jak i intelektualnego.

Przedszkole jest wyjątkową placówką, ponieważ musi spełniać zarówno obowiązki edukacyjne jak i dawać Dzieciom możliwość swobodnej, radosnej zabawy.

Każdego dnia robimy wszystko, aby Dzieci wynosiły z przedszkola jak najwięcej wiedzy i umiejętności, ale jednocześnie z uśmiechem na twarzy oddawały się przyjemnościom zabawy w grupie rówieśników.

Naszym Przedszkolakom zapewniamy dużo atrakcji, a oczekiwaniom Rodziców zawsze wychodzimy naprzeciw.

Zapraszamy do Baranka! 

Społeczne Liceum Ogólnokształcące nr 4 im. Batalionu AK „Parasol” i Gimnazjum w Warszawie na Ursynowie zapraszają ambitnych uczniów!   www.4slo.edu.pl

- Doskonała kadra pedagogiczna z uprawnieniami egzaminatorów gimnazjalnych i maturalnych.

- Bardzo bogata oferta sprzyjająca rozwojowi młodego człowieka w sferze naukowej i emocjonalnej, jego wrażliwości patriotycznej i otwarciu na drugiego człowieka.

Jeśli zostaniesz uczniem naszej szkoły (dobrze zdany egzamin wstępny i dobra ocena zachowania)  to przekonasz się, że nauka nie musi być męcząca i nudna ! Jeśli chcesz zobaczyć, jak wyglądają lekcje, poznać bliżej szkołę, wyróżnioną przez Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy Certyfikatem Honorowym Szkoły Wspierającej Uzdolnionych – przyjdź na Hawajską 14 A !

Liceum istnieje 22 lata. Osiągnięcia w ostatnich latach :

2009 - 1 miejsce wśród liceów niepublicznych ( 9 miejsce w Warszawie)

2010 - 1 miejsce wśród liceów ursynowskich ( 22 miejsce w Warszawie)

2011 - 12 miejsce wśród wszystkich liceów w woj. mazowieckim

2012 - 16 miejsce wśród wszystkich liceów warszawskich – Matura 2011

-  87% absolwentów dostało się na państwowe studia dzienne.

Co nas wyróżnia? O profilu nauczania decyduje uczeń po klasie pierwszej, wybierając dowolne przedmioty na poziomie rozszerzonym.

Zapewniamy naukę języków obcych w wymiarze pięciu godzin tygodniowo każdy.

Gimnazjum istnieje 12 lat przy naszym Liceum. Nauczyciele znakomicie przygotowują uczniów do egzaminu gimnazjalnego:

- 1 miejsce w Warszawie ( 2003 )

- 1 miejsce na Ursynowie ( 2003, 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2011)

- 4 miejsce w Warszawie ( 2009)

- 9 miejsce w Warszawie ( 2010)

- wielu laureatów i finalistów konkursów.

Zapewniamy naukę języków obcych w wymiarze czterech godzin tygodniowo każdy.

 

Przedszkole Językowe Kidi

w Ustanowie to miejsce szczęśliwego dzieciństwa, gdzie czas upływa na zabawach edukacyjnych w języku polskim i angielskim oraz nauce samodzielności. Nasze przedszkolaki to mali odkrywcy, dzieci ciekawe świata, przyszli naukowcy i ludzie sukcesu. Jeżeli szczęście Twojej pociechy jest dla Ciebie najważniejsze to nasze drzwi stoją dla Was otworem. www.kidi.com.pl

 

PRZEDSZKOLA Z MISJĄ

W Zalesiu Górnym, przy ulicy Poranku 5, w dużym ogrodzie, stoi słoneczny, wesoły dom Przedszkola Rodzinnego Zegar Słoneczny. 

Koncepcja Przedszkola oparta jest na przyjaźni i indywidualnych relacjach z każdym dzieckiem oraz dobrej współpracy z rodzicami. Sprzyja temu rodzinna atmosfera i program nastawiony na zrównoważony, swobodny rozwój dzieci. Realizowane projekty badawcze oraz wyposażenie sal służą wzmacnianiu zdolności zgodnie z okresami największej wrażliwości rowojowej dzieci. Pięciolatki i sześciolatki objęte są specjalnym programem przygotowującym do szkoły. Nasi wychowawcy są nie tylko kompetentni, ale też wrażliwi ciepli i zaangażowani, po prostu lubią dzieci i swoją pracę. Korzystamy z doświadczeń Centrum Nauki Kopernik, Fundacji Komeńskiego oraz znakomitych pedagogów - Lilian G. Katz, Janusza Korczaka, Marii Montessori, Carla Orffa i in.

Jesteśmy również zaangażowani w pracę Stowarzyszenia Rodziców TU, które obecnie prowadzi dwa Małe Przedszkola: w Jeziórku i w Gabryelinie. Ich koncepcja pedagogiczna wzoruje się na przedszkolu zalesiańskim. Małe Przedszkola mają przytulne, dobrze wyposażone sale, kolorowe place zabaw, a kadra jest miła, twórcza i kompetentna.

Przedszkola nasze są niedrogie, ponieważ zależy nam, aby mądra edukacja była dostępna dla wszystkich dzieci.

KONTAKT: Przedszkole Rodzinne Zegar Słoneczny, Zalesie Górne, ul. Poranku 5,

tel. 22/ 756 59 16, 601 774 729, 509 097 316, www.zegarsloneczny.pl, kontakt@zegarsloneczny.pl

Stowarzyszenie TU – www.tu.edu.pl, kontakt@tu.edu.pl

Małe Przedszkole w Gabryelinie, tel. 665 609 001

Małe Przedszkole w Jeziórku, tel. 605 105 865

OCALMY PRZEDSZKOLA

Ministerstwo Finansów ustawą z dn. 08.12.11 "O zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw" zamierza zminić sposób naliczania dotacji przysługującej dzieciom z przedszkoli innych niż gminne. Według naszych obliczeń dotacja ta może zostać zmniejszona nawet o 20 - 30 proc. PRZEDSZKOLA STANĄ PRZED GROŹBĄ LIKWIDACJI.

Dotychczasowy sposób finansowania edukacji przedszkolnej, oparty o budżety gmin, wymaga reformy. Samorządy nie są w stanie zapewnić odpowiedniej liczby miejsc w przedszkolach gminnych, obawiają się również rosnących wydatków na dotacje dla dzieci z nowych placówek niepublicznych. Jednocześnie jako państwo należące do UE, Polska ma obowiązek zapewnienia edukacji przedszkolnej dla 90 proc. dzieci w wieku od 3 do 5 lat.

Na kogo Państwo przerzuci ciężar sfinansowania brakujących dopłat?

Najwyższą cenę zapłacą małe wiejskie przedszkola, jedyne miejsca opieki nad małym dzieckiem na przestrzeni wielu kilometrów. Większość z nich powstała dzięki dotacjom unijnym, zaangażowaniu rodziców i organizacji pozarządowych. Obniżenie stawek dotacji dla tych placówek będzie jednoznaczne z ich likwidacją, gdyż rodziców nie stać na dodatkowe opłaty. Wówczas wrócimy do sytuacji, kiedy większość dzieci wiejskich w Polsce nie miała w ogóle dostępu do edukacji przedszkolnej.

W miastach blisko 1/3 przedszkoli stanowią placówki niepublicze, które mają obowiązek zapewnienia poziomu edukacji i standardów lokalowych nie niższych niż przedszkola gminne. Obecnie przedszkola te otrzymują już dużo mniejsze dofinansowanie kosztów bieżących niż analogiczne samorządowe - jedynie 75%. Organy prowadzące przedszkola niepubliczne same finansują wynajem, budowę, czy przebudowy lokalu. Często z kredytów. Zdejmują tym samym z gmin ciężar inwestycji w budynki przedszkolne. Obniżenie dotacji spowoduje konieczność podniesienia opłat pobieranych od rodziców, a w konsekwencji ELITARNOŚĆ WCZESNEJ EDUKACJI.

Niepubliczne przedszkola i inne formy wychowania przedszkolnego realizują ważne i odpowiedzialne zadanie edukacji najmłodszych i wspierania  rodziców w opiece nad dziećmi. Dlatego nowe regulacje dotyczące zmian w finansowaniu wychowania przedszkolnego powinny być oparte o rzetelną ocenę ich skutków na przyszłe funkcjonowanie różnych typów i form wychowania przedszkolnego oraz zgodności z zasadą równego traktowania wobec prawa.

Pozorne oszczędności, forsowane dziś w imię walki z kryzysem, mogą przynieść w przyszłości opłakane rezultaty.

Stowarzyszenie Rodziców TU

Osoby zainteresowane tematem prosimy o kontakt na adres: ocalmyprzedszkola@tu.edu.pl.

Centrum Edukacji i Rozwoju "Happy Centrum"

Profilem działalności jest organizacja szkoleń edukacyjnych. Od trzech lat pozyskujemy środki Unijne na darmowe szkolenia zwiększające szanse zawodowe i ogólnorozwojowe.

Jesteśmy firmą koncentrującą się wokół nowoczesnej edukacji oraz rozwoju dzieci, młodzieży, a także dorosłych. Realizujemy to poprzez świadczenie usług związanych z edukacją, wdrażając nowoczesne metody i narzędzia. Nasi beneficjenci kształceni są w sposób otwarty i nowoczesny, by przekazywana wiedza była lepiej przyswajalna. Naszą misją jest wsparcie edukacyjne udzielane wszystkim, bez względu na wiek. Informacje i zapisy: Centrum Edukacji i Rozwoju "Happy Centrum" ul. Zakole 22,05-532 Baniocha, e-mail: happycentrum@vp.pl tel.691-857-516.

Komentarze

Na razie nie ma żadnych komentarzy - Twój może być pierwszy!

Dodaj swój komentarz


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu, redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Każdego użytkownika obowiązują zasady forum.

OPIS













Copyright ©2011-2015 NadWisla.pl